Noorwegen Portaal

NoorwegenNoorwegen home
NoorwegenForum
NoorwegenNoorwegen foto's
NoorwegenOnroerend goed

actualiteitActualiteit
bergenBergen
diverseDiverse
emigrerenEmigreren
forumForum
gelinktGelinkt
grappigGrappig
keikoKeiko
mediaMedia
osloOslo
reiservaringenReiservaringen
reizenReizen
spitsbergenSpitsbergen
strekenStreken
studerenStuderen
taalTaal
verenigingenVerenigingen
webcamsWebcams
weblinksWeblinks
winkelsWinkels

NoorwegenLink aanmelden
NoorwegenContact
NoorwegenOnder beoordeling

Vaak gezocht:
Noorwegenfoto's
Noorwegenkaart
NoorwegenOslo
Noorwegenpagina
Noorwegenveerdienst
NoorwegenNordicminds
NoorwegenWintersport
NoorwegenB-L-O-G-G-E

Terug naar het forum | Naar beneden | Reageren
Onderwerp: selvangivelse
Ik ga over een weekje mijn eerste selvangivelse inleveren. Ik ben vorig jaar naar Noorwegen gekomen, heb nog twee maanden in Nederland gewerkt, en uiteraard belasting betaald over die maanden. Hoe voorkom ik dat ik in Noorwegen daarover ook belasting moet betalen? Heeft iemand een soortgelijke situatie meegemaakt?

Alvast bedankt!
Geschreven op 15-04-2004 door Frits
Onderwerp: selvanglivelse
Er bestaat een belastingverdrag tussen Nederland en Noorwegen die dit soort zaken regelt. Als je contact opneemt met de ambassade of even op hun website kijkt, vind je hierover meer informatie.
Geschreven op 19-04-2004 door Katja
Ik zat vorig jaar in dezelfde situatie. Ik heb toen gewoon over het in Nederland verdiende deel van mijn inkomen in Nederland belasting betaald (via het "M"-biljet) en over het in Noorwegen verdiende deel van mijn inkomen hier belasting betaald via de selvangivelse.
Belangrijk is dan wel om dit op het M-biljet aan te geven. (Dwz dat je in No belastingplichtig bent over het noorse deel)
Succes!!
Geschreven op 21-04-2004 door Henk-Willem
Kijk maar eens op deze website: http://www.belastingdienst.nl/buitenland/5a6804f.htm
Ik zat vorig jaar in dezelfde situatie. Ik heb toen gewoon in NL belasting betaald over het in NL verdiende deel van mijn inkomen en in Noorwegen over mijn noorse deel van het inkomen. Voor aangifte in NL heb je een M-biljet nodig.
Kijk maar eens op http://www.belastingdienst.nl/buitenland/5a6804f.htm
Succes!!
Onderwerp:
Dank. Ik heb het M-formulier al ingeleverd (dat moest immers voor 1 april) en kan vooruit met de selvangivelse.

Geschreven op 22-04-2004 door Frits

Naam:

Onderwerp:

Bericht:

- advertentie -
Uw advertentie hier?