|
|
| Onderwerp:
Preekstoel |
Hallo forumgebruikers!
Over een aantal weken ga ik op vakantie naar Noorwegen. Nu heb ik veel over de preekstoel gehoord, en ik wil deze rots graag een bezoek brengen, maar ik kan nergens het 'adres' vinden. Ik weet niet aan welke weg, tussen welke plaatsen etc. de preekstoel ligt, kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!
|
| Geschreven
op 02-07-2006 door Reiziger |
|
| Onderwerp:
Preikestolen |
| Preikestoelen ligt in Jørpeland (Strand-gemeente). van Oslo heb je twee moglijkheden om naar Jørpeland te komen. eerst via Kristiansand - Stavanger en neem je de boot vanuit Stavanger centrum naar TAU (ongeveer 40 min.), daarna Tau-Jørpeland-Preikestoelen (ongeveer 20 km). of kun je via E134 komen richting Nesvik en daar neem je de boot naar Hjelmeland. afstand Hjelmeland - Jørpeland is 55 km. ga naar links : http://www.preikestolen.no |
| Geschreven
op 02-07-2006 door Burger |
|
| Onderwerp:
|
| Je kunt de prekestolen ook van onder af zien. Er gaat een bootje over de Lysefjorden |
| Geschreven
op 02-07-2006 door sjaak |
|
| Onderwerp:
|
| Hartelijk dank voor de info, nu ga ik het zeker vinden! |
| Geschreven
op 02-07-2006 door Reiziger |
|
| Onderwerp:
|
de preikestoelen boot is maar een keer per dag. vanaf juni t/m augustus.
trouwens jij kunt ook via Lauvikk met de boot naar Oeanes en dan 15 km verder is jørpeland. deze boot is ideal als je vanuit Kristiansand komt, neem je richting oltedal , dan lauvikk.
|
| Geschreven
op 02-07-2006 door Burger |
|
| Onderwerp:
|
| Nog 1 vraag: kun je de hele dag/nacht terecht op de preekstoel? of sluit het eventuele toegangshek op een bepaald tijdstip? |
| Geschreven
op 03-07-2006 door |
|
| Onderwerp:
|
Hallo, Ik woon er om de hoek en ik kan vertellen dat het niet in Jørpeland ligt maar in de Strand kommune (gemeente). Je kunt het niet missen als je vanaf de E39 (kristiansand-stavanger) de 13 in Sandnes. daarna moet je met de boot van Lauvik naar Oanes en dan is het nog een klein stukje rijden.
Het is een erg populaire attractie en ik kan je aanraden om erg vroeg te gaan (uurtje of 6). Dan kom je namelijk niet zo veel busladingen touristen tegen. Vanaf de parkeerplaats is het een 1,5 uur lopen naar boven voor de geoefende wandelaar. Doe goede schoenen aan en neem water en eten mee + goed regenkleding. Wil je een nog mooier uitzicht en een pittigere wandeling dan moet je naar Kjerag aan het begin van de lysefjord. Daar heb je 1000 meter hoge loodrechte wanden met een fantastisch uitzicht over de lysefjord. 5 uur op en neer maar wel een stukje pittiger dan naar preikestolen. Veel plezier in dit prachtige land! |
| Geschreven
op 08-07-2006 door Niels |
|
| Onderwerp:
|
| je kunt dag en nacht naar de preekstoel toe (staan geen hekken) maar in het donker naar boven of naar beneden lopen is vragen om ongelukken! |
| Geschreven
op 08-07-2006 door |
|
| Onderwerp:
|
hallo,ik wil naar die rots in kjerag gaan en daarna naar de preikestolen.
weet er iemand of er een boot van kjerag naar de preikestolen gaat? |
| Geschreven
op 14-04-2008 door monique |
|
| Onderwerp:
prekestolen / kjerag |
Wij hebben afgelopen vakantie zowel de prekestolen als de kjerag beklommen.
prekestolen is een pittige beklimming , kjerag is een zware beklimming vonden wij . prekestolen is een drukke beklimming ga lekker vroeg om rustig te wandelen om een uurtje of 6 s'morgens. |
| Geschreven
op 18-08-2008 door joost en janny |
|
|
|