Noorwegen Portaal

NoorwegenNoorwegen home
NoorwegenForum
NoorwegenNoorwegen foto's
NoorwegenOnroerend goed

actualiteitActualiteit
bergenBergen
diverseDiverse
emigrerenEmigreren
forumForum
gelinktGelinkt
grappigGrappig
keikoKeiko
mediaMedia
osloOslo
reiservaringenReiservaringen
reizenReizen
spitsbergenSpitsbergen
strekenStreken
studerenStuderen
taalTaal
verenigingenVerenigingen
webcamsWebcams
weblinksWeblinks
winkelsWinkels

NoorwegenLink aanmelden
NoorwegenContact
NoorwegenOnder beoordeling

Vaak gezocht:
Noorwegenboot naar
Noorwegenmap
Noorwegentelefoonboek
Noorwegenvliegtickets
Noorwegenwerk
NoorwegenNordicminds
NoorwegenWintersport
NoorwegenB-L-O-G-G-E

Terug naar het forum | Naar beneden | Reageren
Onderwerp: Nog een aantal vragen ivm voorbereiding hikingvakantie...
Hallo allemaal,

Mijn naam is Ramona van der Vorst en mijn man en ik hebben een hikingvakantie van 4 weken op ons programma staan. Deze vakantie zal in de maand September plaats vinden. We willen graag deze vier weken doorbrengen in Scandinavie, maar weten nog niet precies of dat nu Finland, Noorwegen of Zweden zal worden.
Vandaar dat ik mij op verschillende forums heb aangemeld, waar ik dan vervolgens mijn vragen kan stellen en zo hoop, duidelijke antwoorden terug te krijgen, zodat wij goed voorbereid onze vakantie tegemoet kunnen zien.

Ik heb een aantal vragen over het hele gebeuren rond hiking in Noorwegen, maar ook hoe het zit met je hond, want onze hond willen we ook graag mee op reis nemen.

# wat zijn de eisen voor het meenemen van je hond? en zijn er nog speciale regels ten opzichte van een jachthond? of hond in het algemeen? Het betreft een Korthals Griffon (voorstaande jachthond)

# ben je verplicht om op een camping te overnachten of mag je ook in de natuur overnachten? Zijn er dan aangewezen plaatsen voor? Ik heb mij nl door verschillende mensen laten vertellen dat je mag "wildkamperen" in oa Noorwegen. (correct me if im wrong)

# Is Noorwegen een duur land of valt het mee?

# Kun je gas kopen in Noorwegen. Dit ivm met het kookstel, we dienen dan een keus te moeten maken in een op benzine lopend kookstel of een op gas lopend kookstel.

# hoe is het weer rond die periode?

# hoe zit het met de wilde dieren? zoals bijv. wolvens? beren? Of misschien wilde zwijven? of andere dieren waarvoor we op onze hoede zouden moeten zijn. En hoe zouden we hier ons dan het beste tegen kunnen beschermen?

# Rond die periode nog veel last van muggen? of is dit afhankelijk van het gebied waar je naartoe gaat? Hoe zit het met teken?

# Zijn er plaatsen waar we onze auto op een veilige plek kunnen neerzetten? of zou je dit vriendelijk aan de lokale bevolking kunnen vragen en zorgen dat je dan een presentje bij je hebt?

# Hoe is de mentaliteit van de Noren?

# zouden we ons kunnen redden met Engels en/of Duits? Of wordt het handen en voeten werk?

# Liggen de dorpen/supermarkten ver uit elkaar? Onze dagwandelingen zullen ongeveer een gemiddelde van 25 km zijn. We zullen tevens in het bezit zijn van trekkersmaaltijden, in geval van nood, maar ook, als je dan een dag niets tegen komt.

Dat waren mijn vragen zo'n beetje. Wellicht dat met het verstrijken van de tijd, mij nog het een en ander te binnen schiet.

Zijn er wellicht nog andere aandachtspunten die belangelijk zijn om in acht te nemen? Of suggesties? Ik hoor t graag!

Alvast bedankt voor jullie genomen moeite.

Geschreven op 12-03-2008 door Ramona

Naam:

Onderwerp:

Bericht:

- advertentie -
Uw advertentie hier?