Noorwegen Portaal

NoorwegenNoorwegen home
NoorwegenForum
NoorwegenNoorwegen foto's
NoorwegenOnroerend goed

actualiteitActualiteit
bergenBergen
diverseDiverse
emigrerenEmigreren
forumForum
gelinktGelinkt
grappigGrappig
keikoKeiko
mediaMedia
osloOslo
reiservaringenReiservaringen
reizenReizen
spitsbergenSpitsbergen
strekenStreken
studerenStuderen
taalTaal
verenigingenVerenigingen
webcamsWebcams
weblinksWeblinks
winkelsWinkels

NoorwegenLink aanmelden
NoorwegenContact
NoorwegenOnder beoordeling

Vaak gezocht:
Noorwegenhotel
Noorwegenhotels
NoorwegenOppland
Noorwegenstordal
Noorwegenvolkslied
NoorwegenNordicminds
NoorwegenWintersport
NoorwegenB-L-O-G-G-E

Terug naar het forum | Naar beneden | Reageren
Onderwerp: Noorwegen in kleuterklas
Hallo,

Ik ga in mijn kleuterklas rond Noorwegen werken. Het zijn kinderen van 3 en 4 jaar dus heel moeilijk kan ik het niet maken. Op het einde van de 3 weken is er een toonmoment naar de ouders toe.
Kan er mijn iemand zeggen wat ik kan maken van eten in mijn klas? Heb ik het juist dat dikke sneden bruin brood met zalm erop iets typisch van Noorwegen is? Is er nog zo iets?
En is het juist dat de Hardanger viool hét instrument van Noorwegen is? Vind ik daar een cd van? Of is er andere bepaalde muziek typisch voor Noorwegen.
Ik ga werken rond vis, vikingen, trollen. De rotstekeningen van Alta is dat iets goed? De rendieren? De gammeldans...is dat een typische dans voor daar? Kan iemand mij daar ook wat uitleg over geven? Noorse truien, noors porselein.
Sorry, veel vragen. Ik ken dan ook niets over Noorwegen, maar doe mijn uiterste best om er voor de kinderen zoveel mogenlijk van te weten. Heb Noorwegen op het internet al weken opgezocht en doorlopen.
Ben uiteraard ook op zoek naar een noors kleuterliedje.

Alvast heel hard bedankt en ik hoop ook hier meer te weten te komen. Jullie zouden een grote hulp zijn.

Groetjes,
Horizon
Geschreven op 12-05-2007 door Horizon

Naam:

Onderwerp:

Bericht:

- advertentie -
Uw advertentie hier?