Noorwegen Portaal

NoorwegenNoorwegen home
NoorwegenForum
NoorwegenNoorwegen foto's
NoorwegenOnroerend goed

actualiteitActualiteit
bergenBergen
diverseDiverse
emigrerenEmigreren
forumForum
gelinktGelinkt
grappigGrappig
keikoKeiko
mediaMedia
osloOslo
reiservaringenReiservaringen
reizenReizen
spitsbergenSpitsbergen
strekenStreken
studerenStuderen
taalTaal
verenigingenVerenigingen
webcamsWebcams
weblinksWeblinks
winkelsWinkels

NoorwegenLink aanmelden
NoorwegenContact
NoorwegenOnder beoordeling

Vaak gezocht:
Noorwegenbos
Noorwegenhotel
Noorwegenjotunheimen
Noorwegenvereniging
Noorwegenwebsites
NoorwegenNordicminds
NoorwegenWintersport
NoorwegenB-L-O-G-G-E

Terug naar het forum | Naar beneden | Reageren
Onderwerp: hond mee
Ik wil volgend jaar graag mijn hond meenemen,hoorde dat dit nu wel mogelijk is.
Weet iemand daar iets van??
Bij voorbaat dank
Geschreven op 16-09-2003 door priscilla
Onderwerp: hond mee
Ja, dat is mogelijk. De hond heeft echter wel een vaccinatieprogramma moeten doorlopen met onder andere rabiesvaccinaties, en een daaropvolgende bloedproef die opgestuurd wordt, en getest moet worden in Brussel. Bovendien moet de hond voorzien worden van een identiteits-chip (implantaat) dit kan de dierenarts ook doen. Het hele proces duurt ca. een half jaar, dus ik raad u aan er ruim vantevoren mee te beginnen. Dan is het nog het transport zelf. Neemt u het vliegtuig, dan zijn er regels voor de "bench" waarin het dier getransporteerd wordt (contact KLM) Neemt u de "ferry" vanuit Denemarken, mag u het dier tijdens het transport in het ruim bezoeken onder begeleiding van de crew, maar niet mee naar uw kajuit nemen. De hond blijft tijdens de gehele reis in het ruim. Bij aankomst moet aangifte worden gedaan bij de douane. Als u zelf zeilt moet u bij aankomst in Noorwegen contact opnemen met de veterinaire dienst in het district waar u aankomt. Deze komen aan boord en controleren de papieren en "scannen" de chip in de hals van de hond.

Ik hoop hiermee u wat op weg te hebben geholpen.
Met vriendelijke groeten,
Kiki Pettersen, bestuur DNFB
Geschreven op 20-09-2003 door kiki
Onderwerp: hond
Kan ik met de auto , zonder op de boot te stappen, ook in noorwegen aankomen.We kunnen dan de hond gewoon in onze auto vervoeren.( vanuit nederland)
Hartelijk dank, we gaan in 2004 augustus naar Noorwegen.email adres/greet1@ilse.nl
Geschreven op 21-09-2003 door greet botter
Onderwerp: Hond mee
Ja, dat kan. Via denemarken, Kopenhagen kan je de brug naar Zweden nemen. In Zweden aangekomen linksaf en omhoog naar OSLO. Is goed te rijden maar een behoorlijke afstand. Wij hebben het 1 keer gedaan en toen gezegd voortaan de boot maar weer. Raadzaam is als je toch gaat rijden de boot Putgaarden Gotsby te nemen. Deze vaart ieder half uur en je snijdt een groot gedeelte af. Let wel op dat je doorreispapieren voor de hond moet opvragen voor de landen waar je doorheen reist, in dit geval Duitsland, Denemarken en Zweden.
Geschreven op 18-11-2003 door Wil Vlasveld

Naam:

Onderwerp:

Bericht:

- advertentie -
Uw advertentie hier?