|
|
|
|
| Onderwerp:
Spitsbergen |
Hallo iedereen,
Aankomende zomervakantie willen wij (voor de eerste keer) een rondreis door Noorwegen, Zweden en Finland maken.
Nu vraag ik mij af of het ook mogelijk is om vanuit Noorwegen met een ferry naar Spitsbergen te gaan ?
Ik heb namelijk gezien dat dit wel mogelijk is met het vliegtuig, maar aangezien wij met de auto willen gaan is dit voor ons geen optie. Ik kan me haast niet voorstellen dat er geen schepen richting Spitsbergen gaan, maar op de websites van de veerdiensten staan er toch echt geen overtochten naar Spitsbergen.
Ik hoop dat iemand hier iets meer over weet, en mij kan helpen,
alvast bedankt!
Groetjes. |
| Geschreven
op 20-02-2006 door Corina |
|
| Onderwerp:
|
| Weet er niet veel van Corina, maar een pont naar Spitsbergen bestaat in ieder geval niet. Ik geloof ook dat het aantal bezoekers aan Spitsbergen streng gereguleerd is, maar daar kunnen anderen misschien meer over vertellen! |
| Geschreven
op 20-02-2006 door noor |
|
| Onderwerp:
|
| volgens mij kun je wel met de hurtigroute (postboot) in spitsbergen komen |
| Geschreven
op 11-04-2006 door ingrid |
|
| Onderwerp:
naar spitsbergen |
corina,
ben er vorig jaar geweest, met zeilboot Twinga, en ga dit jaar weer. Oversteken met veerboot kan, vanaf o.a. bodo kan je aanmonsteren op een vrachtferry, maatschappij naam is -green reevers-. Met de auto is niet mogelijk, rondrijden in spitsbergen sowieso niet, alleen in longyearbyen zijn een paar wegen en die zijn alles bij elkaar 50 km lang, je kan niet van plaats naar plaats rijden
www.twinga.nl |
| Geschreven
op 15-01-2008 door willem |
|
| Onderwerp:
spitsbergen |
Hallo Corina.
Jekunt idd overvaren.
Maar ik raad je aan met het vliegtuig te gaan. Dat is echt stukken comfortabeler.
En het is ook goedkoper.
Kijk trouwens eens voor info over het mooie spitsbergen op mn site (heb n informatieve site over Noorwegen):
http://www.vakantienaarnoorwegen.nl
Je vindt op mn site ook info over Spitsbergen (en foto's).
Gr Jan |
| Geschreven
op 17-03-2008 door Jan |
|
|
|
|
|