Noorwegen Portaal

NoorwegenNoorwegen home
NoorwegenForum
NoorwegenNoorwegen foto's
NoorwegenOnroerend goed

actualiteitActualiteit
bergenBergen
diverseDiverse
emigrerenEmigreren
forumForum
gelinktGelinkt
grappigGrappig
keikoKeiko
mediaMedia
osloOslo
reiservaringenReiservaringen
reizenReizen
spitsbergenSpitsbergen
strekenStreken
studerenStuderen
taalTaal
verenigingenVerenigingen
webcamsWebcams
weblinksWeblinks
winkelsWinkels

NoorwegenLink aanmelden
NoorwegenContact
NoorwegenOnder beoordeling

Vaak gezocht:
Noorwegenbos
Noorwegenmedical
Noorwegenpagina
Noorwegentelefoongids
Noorwegenzaken
NoorwegenNorwegian Redwood

Terug naar het forum | Naar beneden | Reageren
Onderwerp: Tolwegen
Is het nu eenvoudiger als toerist om gewoon een vignet te kopen zoals Zwitserland,Oostenrijk etc.
Geschreven op 21-01-2006 door Thijmen
Onderwerp: Herstel bericht tolwegen
Even een wijziging aanbrengen.
Is het nu niet eenvoudiger om als toerist gewoon een vignet te kopen zoals Zwitserland en Oostenrijk etc.
Geschreven op 21-01-2006 door Thijmen
Onderwerp:
Gaat niet hier. De tolwegen hier gebruiken een electronisch controleersysteem wat in de vorm van een plastic blokje op de binnenkant van je voorruit gezet moet worden. Ik heb zo'n ding van m'n werk. M'n baas betaalt een jaarabonnement voor de Oslo-ring, en als ik ergens anders passeer wordt het electronisch geregistreerd en krijgt de baas iedere maand de rekening. Het enigste andere alternatief is contant betaling!
Geschreven op 22-01-2006 door sjaak
Onderwerp:
Die contante betaling geschiedt dus bij een van de passeerhokjes van de tolweg!
Geschreven op 22-01-2006 door sjaak
Onderwerp:
En wanneer zo'n hokje er niet (meer) staat en je niet zo'n plastic blokje (AutoPass) hebt, krijg je een rekening thuisgestuurd.
Maar of dat ook naar het buitenland gedaan wordt, is nog maar de vraag...
Geschreven op 23-01-2006 door zid
Onderwerp:
Precies, hoewel het niet zo netjes is om niet te betalen heb ik in elk geval geen rekening gekregen.
Geschreven op 23-01-2006 door Kees
Onderwerp:
Kijk daar maar mee uit! Ik beweerde dit ook een poosje geleden op het forum van noorwegen.org, maar kreeg al gauw een reactie van een nederlander die de boete achter zich aan naar Nederland kreeg.
Geschreven op 23-01-2006 door sjaak
Onderwerp:
Ik denk nu even aan de situatie in Bergen, waar een passering Kr. 15,- kost. Zou men dan echt de tijd gaan nemen (na het fotograferen van het nummerbord) om:
a) uit te zoeken uit welk land dit nummerbord komt,
b) vervolgens kontakt op te nemen met het desbetreffende kentekenregister,
c) een rekening te sturen - porto Kr. 9,-
d) vervolgens misschien Kr 50,- aan bankkosten betalen om die Kr. 15,- bijgeschreven te krijgen?

Misschien ging die boete om een hoger bedrag?
Geschreven op 24-01-2006 door
Onderwerp:
Als je zonder te betalen passeert moet je hier in Oslo kr. 350,- betalen, als dat niet inmiddels meer is geworden. Bovendien zijn nogal wat mensen behoorlijk geïrriteerd dat veel buitenlanders door het abbonnementpoortje rijden zonder te betalen! Dat van die boete is echt niet gelogen.
Tip: als je zonder te betalen doorgereden bent kun je bij de Esso-stations in de buurt een zgn angre-giro, of "spijt-giro" invullen. Je betaalt dan 10 kronen meer.
Geschreven op 24-01-2006 door sjaak
Onderwerp:
Wanneer je in Bergen door de bomring rijdt zie je aan de kant van de weg een bordje met een telefoonnummer. Daar kun je informatie verkrijgen bij welk benzinestation je kunt betalen. Gewoon Kr. 15,-.
Hoe slim de plaatsing van dat bordje is, is twijfelachtig. Je hebt aan alle kanten verkeer om je heen, je moet bovendien op de borden kijken waar je heen moet, en dan flitst er ook nog een tlf.nr. langs je heen - "hé, waar is dat voor?" Stoppen en terugrijden is onmogelijk.

Overigens, in Bergen rijd iedereen door (dat moet zelfs). Ieder nummerbord wordt gefotografeerd. Daarbij treden heel vaak problemen op, vooral met de nieuwe nummerborden. Hierbij worden sommige getallen en letters nog weleens verkeerd geïnterpreteerd waarbij iemand ineens een rekening krijgt, die helemaal niet in de buurt van Bergen geweest is.

Nee, je hebt gelijk, aanmoedigen tot door rijden zonder te betalen is niet verstandig, maar een toeristvriendelijker en begrijpelijker systeem zou geen kwaad kunnen.
Geschreven op 24-01-2006 door
Onderwerp:
Tis maar net wat je wel en niet weet. De meeste mensen zullen wel iets weten van de tolsystemen, maar de eerste keer dat je de poortjes nadert is het toch even goed opletten. Als het dan net wat drukker is, je aan het goochelen bent met waar je uberhaupt precies heen moet rijden en ook nog de goede rijbaan moet hebben, dan bestaat de kans dat je onbedoeld toch een verkeerde baan pakt. Daarnaast heb ik ook meegemaakt, op weg naar Kjeragbolten dat er een bord staat dat je informatie over het tolsysteem kan vinden bij een gebouwtje wat zo´n 100 m verderop langs de weg ligt. Even later rijd je onder een tolpoort door, met in mijn geval een vraagteken waar en hoe ik had moeten betalen. Dat informatie halen hetzelfde is als betalen? Je moet het maar net doorhebben!

Daarentegen zijn in de minder drukke gebieden de onverharde wegen met slagboom, waarbij je met metalen pen je kenteken op een briefje noteert en geld in een envelope doet natuurlijk briljant.
Geschreven op 24-01-2006 door Kees
Onderwerp: autopass
he hallo
ik rij met de vrachtauto op noorwegen
kan iemand mij vertelen of wij als nederlands transport bedrijf ook zo,n autopass kastje in de truck kunnen krijgen ? zo ja wat en wie zou ik moeten benaderen gr marco
Geschreven op 18-02-2006 door marco
Onderwerp: verkeersboete
Hallo, ik heb deze zomer een behoorlijke boete gekregen in Noorwegen voor te hard rijden. Terug in Nederland heb ik inmiddels een aanmaning ontvangen en een bericht dat men het in handen gaat stellen van een incassobureau. Hoeveel zorgen moet ik mij maken. Ik denk van niet zoveel, want volgens mijn info kan men de boete hier in Nederland niet formeel invorderen. Maar wie weet daar meer van?
Geschreven op 19-11-2007 door idsvlieg
Onderwerp: betalen met VISA?
Goeiendag,
Ik heb al best veel gelezen over betalen en en niet doorrijden bij tolpoortjes.
Ik geloof dat ze niet allemaal bemand zijn.
Nou is mijn vraag kan je die tolpoort(tjes)met visa betalen of moet dat contant.
Ik heb het wel een keer ergens in een reisgidsje gelezen maar op geen enkele site, misschien weet iemand die er woont of vaak komt iets van?
ellie_senicellie_senic@hotmail.comhotmail.com
Geschreven op 18-05-2008 door Ellie
Onderwerp: tolpoorten Oslo
Wat ons dit jaar opviel is dat er geen mogelijkheid meer is om bij de tolpoorten contant te betalen door 20 NK in de bak te gooien. Alle loketen zijn dichtgetimmerd. We lazen op de borden boven de weg, Don't stop. Dus we zijn maar doorgereden. Wie kan mij vertellen hoe nu te handelen? Wij komen een paar maal per jaar door Olso heen op weg naar ons tweede huis in Noorwegen
Geschreven op 22-06-2008 door bert ulken
Onderwerp:
Géén paniek! Als je slechts af en toe door de tolpoort gaat wordt er gewacht met een rekening sturen als je ca 3 of 4 keer gepasseerd bent. Je zult vroeg of laat een rekening toegestuurd krijgen, maar die zal niet duur zijn. Dit is op uitvoerig aan de orde geweest op het forum. Kijk daar ook even.
Geschreven op 22-06-2008 door Sjaak
Onderwerp:
dus.
Onderwerp:
Wat gek, ik kan geen nl schrijven zonder dat het %6 wordt.

Naam:

Onderwerp:

Bericht:

- advertentie -
Uw advertentie hier?